Philip Morris ABD’de ısıtılmış tütün lansmanı için hazırlanıyor
Piyasa değeri açısından dünyanın en büyük tütün şirketi olan Philip Morris International (NYSE:PM), amiral gemisi ısıtmalı tütün cihazı IQOS’u 2024 yılının ikinci çeyreğinde Amerika Birleşik Devletleri’nde piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Analistler ve yatırımcılar, rakiplerin şüpheciliğine ve elektronik sigaranın Amerikan pazarındaki hakimiyetine rağmen şirketin ABD’deki hedeflerine ulaşma kabiliyetine duydukları güveni dile getirdiler.
Halihazırda dünya çapında önde gelen ısıtılmış tütün ürünü olan IQOS, Philip Morris’in kendisini “daha sağlıklı” sigara alternatiflerinin tedarikçisi olarak yeniden markalaştırma stratejisinin merkezinde yer alıyor.
Şirket, cihazının en son versiyonunu piyasaya sürdükten sonraki yaklaşık beş yıl içinde ABD’deki toplam sigara ve ısıtılmış tütün hacminde %10’luk bir pay elde etmeyi hedefliyor, ancak bunun en az 2025 yılına kadar gerçekleşmesi beklenmiyor. Bu hedefe ulaşmak için Philip Morris’in yaklaşık 2,8 milyon ABD’li sigara içicisini IQOS kullanıcısına dönüştürmesi gerekecek.
Rakip şirket British American Tobacco (NYSE:BTI), elektronik sigara kullanımının yaygınlığını gerekçe göstererek ABD’de ısıtılmış tütün potansiyeli konusunda daha az iyimser. Ancak Philip Morris’in iki analisti ve bir yatırımcısı Reuters’a yaptıkları açıklamada ABD pazarında şirket için bir fırsat gördüklerini söyledi.
Philip Morris, başta IQOS’un geliştirilmesi olmak üzere sigara alternatiflerine 12,5 milyar doların üzerinde yatırım yaptı. Bu cihazlar tütünü yakmadan ısıtarak tipik olarak yanma sonucu açığa çıkan zararlı kimyasallara maruz kalmayı azaltmayı amaçlıyor.
ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) Philip Morris’e IQOS’u sigaraya kıyasla zararlı kimyasallara maruz kalmayı azaltan bir ürün olarak pazarlama yetkisi verdi.
FDA’nın verdiği yetki IQOS için daha düşük vergiler getirerek nispeten yüksek fiyat etiketini hafifletebilir. Birleşik Krallık’ta en yeni IQOS cihazının fiyatı 109 £ (136 $) ve tütün çubuğu paketlerinin fiyatı yaklaşık 5 £. Geçmişte, eski ana şirketi Altria (NYSE: MO) altında, IQOS ABD’de 2021 yılına kadar satıldı ve 20 tütün çubuğu paketi kabaca bir paket Marlboro sigarasına eşdeğer fiyatlandırıldı.
Philip Morris’in eski ana şirketi Altria, daha önce satış görevlileri istihdam etmiş ve ABD’de ürünü tanıtmak için IQOS mağazalarını ve pop-up kioskları kullanmıştı. Philip Morris’in ABD’de de diğer pazarlarda olduğu gibi benzer bir strateji izlemesi bekleniyor. Şirket, Altria’nın daha önce ürünü satmadığı bir şehir olan Austin, Texas’ta IQOS lansmanına hazırlanıyor.
Philip Morris’in ABD ısıtmalı tütün pazarında önemli bir varlık gösterme çabaları, özellikle de diğer tüketici ürünlerine kıyasla katı reklam yasaları göz önüne alındığında kolay olmayacak. Ancak şirket, 2022 yılında Altria’dan ABD IQOS haklarını yeniden satın aldığına göre daha fazla başarı elde edebilir. Korunması gereken bir ABD sigara işi olmadan Philip Morris, IQOS’u Amerika’da pazarlama konusunda daha agresif olabilir.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.